Zagranica

Barclaycard rozpoczyna ścisłą współpracę z marką Timex

Celem działań jest stworzenie bezdotykowego zegarka do błyskawicznych płatności.

Barclaycard (część Barclaysa zajmująca się płatnościami kartowymi) rozpoczęła ścisłą współpracę z marką Timex w celu wspólnego stworzenia zegarka do błyskawicznych płatności bezdotykowych. Wprowadzenie na rynek takiego zegarka jest ostatnim przedsięwzięciem w ramach długofalowej strategii Barclaycard. W lutym ubiegłego roku bank uruchomił m.in. bezstykowy klucz do samochodu, bezstykową biżuterię oraz dodatki modowe Topshop z funkcją mobilnych płatności.
W nowym zegarku, który ma się nazywać Fairfield Contactless, chip umożliwiający realizację mobilnej płatności został osadzony w skórzanym pasku. Planowo cena za pasek ma nie przekraczać 30 funtów. Cena całego zegarka ma wynosić około 159 funtów, pojawi się on w sprzedaży na początku listopada.
We wrześniu mija 10 lat, odkąd Barclaycard wprowadził na Wyspach mobilne płatności. W tym czasie sześciu na dziesięciu Brytyjczyków wykorzystuje opcję bezdotykową, aby płacić za towary i usługi.  Barclaycard przewiduje, że do 2021 r. płatności bezdotykowe urosną trzykrotnie (o ok. 317 proc.).

(Campaign)