Kraj

IAA Polska: jest szansa na powołanie wspólnej reprezentacji marketerów

W zeszłym tygodniu zakończył się pierwszy cykl spotkań dyrektorów marketingu największych reklamodawców.

W tzw. Śniadaniach Marketerów udział wzięła prawie połowa CMOs z pierwszej setki największych polskich reklamodawców reprezentujących takie marki jak: USP Zdrowie, GSK, Hasco-Lek, Carrefour, P&G, Wedel, Maspex, Storck, Ferrero, Lactalis, Carlsberg, Żywiec, Coca-Cola, Media Markt, Saturn, LG Electronics, P4 Play, BZ WBK, PKO BP, mBank, Allianz, ShowMax, Uber, Mastercard, Fiat, a także szefowie mediów, domów mediowych, agencji reklamowych i badawczych: Facebook, Google, Polsat, Eurozet, 4Fun Media, RASP, Bauer Media, Agora, Grey, Havas Media, WPP, Nielsen, GfK, Gemius i inni.
Spotkania z dyrektorami marketingu to realizacja zobowiązań wynikających z dokumentu wypracowanego przez uczestników ubiegłorocznych obrad Reklamowego Okrągłego Stołu IAA Polska – cyklu 25 debat z udziałem przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej: marketerów, audytorów, domów mediowych, agencji i mediów. Ów dokument, czyli “Rekomendacje dla polskiego rynku reklamy”, to lista postulatów adresowanych do całego rynku, których realizacja ma skierować branżę usług marketingowych na ścieżkę wzrostu.
IAA Polska zwróciło się do marketerów z zapytaniem o chęć współuczestnictwa w realizacji tych postulatów, ponieważ pierwszą rekomendacją jest powołanie do życia wspólnej reprezentacji największych reklamodawców. To od nich, jako finansujących cały rynek usług marketingowych, zależeć będzie, czy inne zmiany postulowane w “Rekomendacjach” uda się wprowadzić w życie. Tymczasem marketerzy nie mają w Polsce swojej reprezentacji od ponad 10 lat.
Jedną z postulowanych zmian jest polepszenie standardu badań mediowych i zmiana sposobu finansowania tych badań. Praktycznie wszyscy uczestnicy Śniadań Marketerów byli zgodni, że realizacja badań mediowych w taki sposób, iż będą one lepiej służyły ocenie efektywności inwestowania środków przeznaczonych na reklamę, to priorytet dla całej branży.

– Jesteśmy pod wrażeniem przede wszystkim dużej otwartości CMOs na ofertę powołania wspólnej reprezentacji reklamodawców w formie samodzielnej kurii w IAA Polska. Na tej inicjatywie skupimy się w najbliższych miesiącach, ponieważ jest to konieczny warunek, by rozpocząć realizację następnych projektów zgłoszonych przez dyrektorów marketingu – stwierdził Bartosz Dobrzyński, CMO Play, członek zarządu IAA Polska.