M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PepsiCo notuje słabsze wyniki kwartalne w Ameryce Północnej

( red. ) | 5 października 2017, 06:00

Spółce najprawdopodobniej zaszkodziło zbyt radykalne przesunięcie funduszy marketingowych na zdrowsze napoje.

Północnoamerykański oddział PepsiCo ogłosił słabsze od spodziewanych wyniki za trzeci kwartał 2017 r.: sprzedaż spadła o 3 proc., a zysk aż o 10 proc. Zysk netto całego koncernu wzrósł w minionym kwartale o 8 proc., do 2,14 mld dol. Przychody zwiększyły się o 1 proc., do 16,24 mld dol.

W bieżącym roku PepsiCo przesunęła znaczną część budżetu marketingowego na rynku amerykańskim, dotychczas skoncentrowanego na Pepsi i Mountain Dew, na nowe, mniej słodkie napoje, w tym markę premium LIFEWTR i gazowaną lemoniadę Lemon Lemon, poinformował dyrektor finansowy firmy Hugh Johnston w rozmowie z "Wall Street Journal". Marki te nie są jednak na tyle silne, by zrekompensować spadek udziałów rynkowych Pepsi i Mountain Dew. Słabsze były też wyniki Gatorade za sprawą spadku sprzedaży w sklepach convenience i chłodniejszych - w porównaniu z dwoma poprzednimi latami - miesięcy letnich. Zdaniem Johnstona przestawienie się konsumentów na zdrowsze i mniej kaloryczne opcje produktowe to zadanie obliczone na kilka lat.

Szefowa koncernu Indra Nooyi poinformowała, że koncern dokonał pewnych korekt, przywracając markom Pepsi i Mountain Dew część miejsca na półkach i nakładów marketingowych.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,