Coca-Cola w Wielkiej Brytanii wyda 10 mln funtów na reaktywowanie marki toniku Schweppes. W ostatnim czasie ww tym segmencie mocno rywalizują marki Fever-Tree i Fentimans. Cola-Cola chce dołożyć swoją cegiełkę.
Gigant napojowy poszerza portfolio o nowo zaprojektowane butelki i w planach ma wydanie 10 mln funtów na kampanię marketingową, która będzie obejmowała m.in. sponsoring odcinków “Jonathan Ross Show” w ITV.
Na rynek trafia również specjalna linia toników Schweppes 1783, przeznaczona do mieszania z ekskluzywnymi alkoholami – nie tylko ginem.
Chociaż Schweppes pozostaje liderem na rynku toników z udziałami na poziomie 27 proc., aktywność pozostałych marketerów może jej wkrótce zagrozić. Jeden z największych rywali to w tej chwili tonik Fever-Tree – marka premium powstała w 2005 r., której sprzedaż wynosi obecnie 100 mln funtów.
(Retail Update)