M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Unilever ogłasza i tłumaczy nową strategię

( red. ) | 10 października 2017, 06:00

Keith Weed tłumaczy, na czym polega "5C".

Dyrektor marketingu Unilevera Keith Weed ogłosił na konferencji prasowej nową strategię marketingową koncernu. Ma się ona sprowadzać do hasła "5C", a analitycy komentują, że zmiany mają zwiastować "funkcjonalne" zmiany w marketingu.
Tytułowe "5C" ma oznaczać skupienia na pięciu kluczowych czynnikach: konsumencie, łączności, kontencie, społeczności i handlu (consumers, connect, content, community and commerce). Strategia jest konsekwencją wprowadzonej sześć lat temu "Crafting brands for life", która miała na celu nadanie markom Unilevera charakteru bardziej "magicznego" i mniej rozumowego.
Unilever kilka miesięcy temu rozpoczął konsekwentne cięcie kosztów w marketingu, zmniejszył o połowę liczbę agencji, z którymi współpracuje i o 30 proc. globalnie emitowanych reklam. Firma nie skupia się w tej chwili na inspirowaniu konsumentów, tylko zrozumieniu, w jaki sposób nowe platformy zakupowe zmieniają ich zachowania.
W najbliższych działaniach marketingowych Unilevera skupionych na digitalu kluczową rolę ma odegrać platforma Alexa należąca do Amazona. Ma umożliwić Unileverowi pełne wykorzystanie funkcji wyszukiwania głosowego w celu podtrzymania kontaktu z konsumentami.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: ,