M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Amazon ma problem z producentami dóbr luksusowych

( red. ) | 10 października 2017, 06:00

Domagają się oni od giganta e-commerce skuteczniejszej walki z podróbkami i nieautoryzowanymi sprzedawcami.

Jednym z producentów, który nie osiągnął porozumienia z Amazonem w tej sprawie, jest grupa Swatch, właściciel marek Longines, Omega i Blancpain. Swatch chciał sprzedawać zegarki tych marek na stronie Amazon.com, ale wycofał się z rozmów, gdy nie uzyskał zadowalających gwarancji skutecznej walki z podróbkami i nieautoryzowanymi sprzedawcami. Oficjalnej sprzedaży na Amazonie nie prowadzą też tacy potentaci z branży dóbr luksusowych jak grupa Kering (właściciel marki Gucci), producent luksusowych zegarków Cie. Financière Richemont oraz koncern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE.

Nieobecność produktów z wyższej półki w e-sklepie hamuje starania Amazona o mocniejsze zaistnienie w branży modowej. Poszerzenie asortymentu dóbr luksusowych pomogłoby firmie w podniesieniu marż zysku i gromadzeniu zamożniejszych konsumentów wokół programu lojalnościowego Amazon Prime.

Zdaniem Jamesa Thomsona, byłego wysokiego rangą menedżera Amazon, obecnie partnera w firmie doradczej Buy Box Experts, potentat e-handlu chce zwalczać podróbki markowych produktów, ale z drugiej strony nie zamierza dopuścić do tego, by hamowana była sprzedaż oryginalnych produktów oferowanych poza autoryzowanymi kanałami dystrybucji marek. Amazon robi w tej dziedzinie wyjątki, zaostrzając swą politykę wobec nieautoryzowanych sprzedawców, ale tylko dla największych marek, takich jak Nike, z którą osiągnął porozumienie w br. Nike ma jednak roczne przychody rzędu 34 mld dol., prawie 5 razy więcej niż Swatch.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,