Zagranica

IKEA pracuje nad siecią sprzedaży online i w punktach handlowych

Szwedzki gigant meblowy chce być bliżej ludzi.

Szwedzki gigant meblowy IKEA rozpoczyna próbną sprzedaż swoich produktów w sklepach innych podmiotów handlowych. Równolegle sieć pracuje nad rozbudową usługi zamówień online. IKEA chce w ten sposób być jeszcze bardziej dostępna dla konsumentów. Działania IKEA mają być odpowiedzią na zmieniające się zwyczaje zakupowe.
Sieć sprzedaje obecnie 9,5 tys. swoich produktów przez stronę internetową.
Na całym świecie jest 403 sklepów sieci, a w kolejnym roku spodziewanych jest ok. 22 otwarć, w tym w Indiach i na Łotwie. Obecnie placówki szwedzkiej sieci znajdują się w 49 krajach, planowane są wejścia na rynki w Ameryce Południowej – w ciągu najbliższych pięciu lat. Światowe obroty sieci wzrosły o 5 proc., do 38,3 mld euro, przez 12 miesięcy do sierpnia br. w porównaniu z rokiem poprzedzającym.
W ubiegłym miesiącu IKEA poinformowała o zakupie TaskRabbit – aplikacji, która “dopasowuje” usługi do ludzi, poleca produkty i oferuje usługi typu sprzątanie czy malowanie.

(Retail Update)

Tagi