Zagranica

McDonald's ostrożnie wprowadza zdrowsze dania, jest nadzieja na lepszą kawę

McDonald's będzie ostrożnie wprowadzać zdrowsze dania do menu, bo nadal główny biznes będą stanowić hamburgery i frytki - zapowiada CEO...

McDonald’s będzie ostrożnie wprowadzać zdrowsze dania do menu, bo nadal główny biznes będą stanowić hamburgery i frytki – zapowiada CEO korporacji Jim Skinner. Stwierdził on, że firma nie może stracić swojej głównej klienteli – młodych mężczyzn – i dlatego musi być nadal postrzegana jako miejsce, gdzie można zjeść dobrego hamburgera. Jim Skinner stwierdził też, że McDonald’s jest niesłusznie obwiniany o spowodowanie epidemii otyłości. Powołał się na badania naukowe, które pokazują, że w ciągu ostatnich 20 lat średnia kaloryczność posiłków spożywanych przez młodych ludzi wzrosła tylko o 1 proc., ale za to aktywność fizyczna spadła aż o 13-14 proc. Skinner zapowiedział, że McDonald’s będzie mimo wszystko wprowadzać stopniowo takie dania jak sałatki, białe mięso kurczaka i owoce. Zastanawia się też nad kanapkami, co jest zapewne spowodowane sukcesem oferty konkurentów – Subwaya, Cosi i Starbucks. McDonald’s rozważa także oferowanie lepszej kawy, ale firma nie wejdzie w konkurencję ze Starbucks, bo zdaniem Skinnera klienci McDonald’sa nie zapłacą 4 dolarów za kubek kawy. (“The Wall Street Journal Europe”)