M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

McDonald’s, OMD i Annalect automatyzują monitoring social mediów

Maciej Florek | 12 października 2017, 06:00

Dom mediowy OMD i zespół jego jednostki analitycznej Annalect przeprowadzili analizę zdjęć za pomocą uczenia maszynowego IBM Watson.

Jednostka analityczna Annalect Grupy OMD wraz z zespołem planerskim OMD (Macroscope) przeprowadzili dla klienta McDonald’s analizę zdjęć z hashtagiem #MamSmakaNaMaka. Zachęcanie internautów do wykorzystywania #MamSmakaNaMaka w komentarzach przy zdjęciach zamieszczanych w social mediach było jednym z elementów wprowadzonej w 2015 r. platformy komunikacyjnej o tej samej nazwie. W efekcie, w ciągu dwóch lat, liczba zdjęć opisanych tym hashtagiem stała się na tyle duża, że wymagała automatyzacji procesu analizy.

Dzięki automatyzacji przy wykorzystaniu modułu analitycznego IBM Watson zinterpretowane zostało tysiące zdjęć, a ich analiza pozwoliła na lepsze zrozumienie zależności między obrazami a warstwą słowną opisów do tych zdjęć. Analiza obrazu umieszczanego w social mediach z wykorzystaniem narzędzia IBM Watson, według zapewnień OMD, jest pierwszym tego typu projektem w Polsce.

 

Czytaj więcej na temat: ,