M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Dino warte 6,7 mld zł

Joanna Niewiadomska | 13 października 2017, 06:00

Analitycy i portale biznesowe prawie codziennie ostatnio wymieniają nazwę spółki Dino, operatora niezwykle dynamicznie rosnącej sieci sklepów.

11 października jedna akcja Dino warta była na GPW 68 zł, co daje całej spółce wycenę na poziomie 6,7 mld zł. Oznacza to, że w tyle zostawia ona nawet takiego giganta naszego rynku jak Eurocash (5,42 mld zł). O spółce robi się głośno nie bez powodu. W pierwszym półroczu br. wypracowała ponad 2 mld zł przychodów ze sprzedaży, w tym sprzedaż lfl wyższą o 16,6 proc. niż rok wcześniej. 30 września sieć liczyła 718 sklepów, co oznacza, że od początku roku przybyło jej 90 placówek. Firma zapowiada, że do 2020 r. zamierza zwiększyć liczbę sklepów do 1,2 tys.

Sieć Dino składa się z ustandaryzowanych placówek, w tzw. formacie proximity (sklepy osiedlowe o charakterze convenience lokalizowane w małych i średnich miastach). Mają powierzchnię 400 mkw. i po 5 tys. produktów w asortymencie. Na GPW spółka zadebiutowała w kwietniu br.