M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Facebook chce pozyskać miliard użytkowników VR

Paweł Piasecki | 13 października 2017, 06:00

Mark Zuckerberg ogłosił ten ambitny plan na konferencji Oculus Connect w San Jose.

Twórca Facebooka stwierdził w swym przemówieniu, że wirtualna rzeczywistość nie powinna zastępować kontaktów z ludźmi i że chce technologii, która jest bezpieczna, dostępna dla każdego i "działa na rzecz dobra". Zuckerberg odniósł się w ten sposób do fali krytyki wobec Facebooka za brak reakcji na kontrowersyjne przekazy, takie jak transmisje na żywo z morderstw i samobójstw oraz reklamy i treści mogące podjudzać do przemocy.

Ogólnym deklaracjom towarzyszyła prezentacja Oculus Go, działających samodzielnie i znacznie tańszych gogli VR - mają kosztować 199 dol. i pojawić się w amerykańskich sklepach na początku 2018 r. Zuckerberg pokazał też inne planowane zmiany, m.in. posty 3-D, które mają uczynić wirtualną rzeczywistość bardziej dostępną dla użytkowników Facebooka. Najpopularniejsze obecnie zestawy do VR, takie jak Samsung Gear, są zasilane ze smartfona.

Premiera gogli Oculus Go to jeden z pierwszych efektów pracy działu VR pod kierownictwem Hugo Barry, byłego wiceprezesa Xiaomi Corp., którego Facebook zatrudnił w br. Wysoka cena poprzednich gogli, Oculus Rift, które na dodatek wymagały podłączenia do osobno kupowanego komputera, to główna przyczyna wolniejszego od oczekiwań tempa adaptacji technologii VR. Po dwóch obniżkach ich cena wynosi obecnie 399 dol. i ma już pozostać na tym poziomie - zapowiedział Zuckerberg. Facebook ma też wprowadzić Oculusa w pakiecie biznesowym, obejmującym obok sprzętu także licencje i wsparcie techniczne.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,