M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Facebook rozważa udostępnienie reklamodawcom postów i komentarzy użytkowników

( red. ) | 17 października 2017, 06:00

Rozwiązanie, bazujące na istniejącej platformie Audience Insights API, jest w fazie testów beta.

Według anonimowych informatorów "Advertising Age" w testach - niepotwierdzonych oficjalnie przez Facebooka - biorą udział czołowe agencje reklamowe i domy mediowe. Mogą one przeszukiwać publiczne posty użytkowników, zdobywając w ten sposób orientację, jakie tematy, marki i produkty budzą ich zainteresowanie i jak są komentowane. Dane personalne użytkowników nie są ujawniane uczestnikom testów.

Jeden z menedżerów z agencji biorącej udział w testach, cytowany przez "Advertising Age", zauważa, że Facebook do tej pory nie oferował reklamodawcom dobrego wglądu w to, co ludzie piszą w postach. Nowe narzędzie dawałoby właścicielowi marki możliwość adresowania reklam do grupy użytkowników, która wspomina o niej w postach. Oferując takie nowe opcje, Facebook musi jednak także brać pod uwagę możliwe oskarżenia o naruszenie prywatności użytkowników i niekorzystne skutki nagłośnienia takich wypadków. Wyzwaniem może okazać się także filtrowanie istotnych opinii z postów, które w Facebooku - w odróżnieniu od Twittera - bywają długie i niejasne.

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,