Kraj

UOKiK ma zastrzeżenia do zakupu Multimediów przez UPC

Obawia się zbytniego wzmocnienia UPC w 15 miastach; operator ma 2 tygodnie na odpowiedź.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przesłał UPC Polska i Multimedia Polska, które od ponad roku czekają na jego zgodę na połączenie się, swoje zastrzeżenia do tej transakcji. Obawia się, że w jej wyniku nowo powstały podmiot osiągnie zbyt silną pozycję na rynku telewizji kablowej i stacjonarnego internetu w 15 miastach. UOKiK ma obowiązek dbać o zachowanie konkurencji rynkowej, a ta – zdaniem urzędu – w wyniku połączenia UPC i Multimediów może zostać zachwiana.

Obie firmy mają teraz 2 tygodnie na ustosunkowanie się do stanowiska urzędu (czas na odpowiedź może być wydłużony maksymalnie do miesiąca). UOKiK podkreśla, że lista zastrzeżeń nie przesądza o ostatecznej pozytywnej lub negatywnej decyzji w sprawie koncentracji firm.

UPC jest największym operatorem kablowym w kraju – obsługuje blisko 1,43 mln klientów. Multimedia Polska obsługuje zaś ponad 760 tys. klientów. Ich największy kablowy konkurent – sieć Vectra – ma 710 tys. abonentów telewizji cyfrowej i 577 tys. odbiorców internetu stacjonarnego. Firma telekomunikacyjna Orange Polska ma 2 mln klientów stacjonarnego internetu i 790 tys. odbiorców TV. Netia ma zaś ok. 660 tys. klientów internetowych i ok. 180 tys. odbiorców TV.