M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Unilever ogłasza słabsze wyniki kwartalne

( red. ) | 20 października 2017, 06:00

Przychody ze sprzedaży w III kwartale wzrosły tylko o 2,6 proc., do 13,2 mld euro, głównie dzięki podwyżkom cen.

Tempo wzrostu było wolniejsze niż w analogicznym okresie ub.r. (3,2 proc.) i znacznie poniżej oczekiwań analityków (3,9 proc.). Na rynkach rozwiniętych sprzedaż Unilevera w minionym kwartale zmniejszyła się o 2,3 proc., głównie w wyniku spadku o 2,9 proc. w Ameryce Północnej. W stanach Floryda i Teksas (drugim i trzecim pod względem wielkości sprzedaży) na słabsze wyniki miały wpływ spustoszenia wywołane przez huragany.

Podobnie jak P&G i Nestle, Unilever zmaga się z dwiema głównymi przeciwnościami. Na rynkach rozwiniętych konsumenci porzucają wielkie marki na rzecz lokalnych, bardziej niszowych, często ekologicznych. Na rynkach rozwijających się koncerny takie jak Unilever mają do czynienia z mocniejszą konkurencją ze strony lokalnych graczy, a jednocześnie są pod presją trudnej sytuacji makroekonomicznej m.in. w Indiach i Brazylii.

Unilever dokonał ostatnio serii akwizycji mniejszych marek (lody Weis w Australii, herbaty Pukka Herbs w Wielkiej Brytanii, kosmetyki do pielęgnacji skóry Carver w Korei i ekologiczne produkty spożywcze Mãe Terra w Brazylii). Przejęcia te, choć stosunkowo drobne dla koncernu o kapitalizacji rynkowej 180 mld dol., świadczą o tym, że Unilever próbuje się przystosować do szybko zmieniającego się otoczenia rynkowego. W ramach restrukturyzacji koncern rozważa też wydzielenie lub sprzedaż działu margaryn i produktów do smarowania pieczywa.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,