Kraj

Prymat przejmuje markę przyprawy uniwersalnej Kuchcik

PPH Prymat Sp. z o.o., producent przyprawy uniwersalnej Kucharek oraz przypraw jednorodnych i mieszanek pod marką Prymat, kupił od firmy...

PPH Prymat Sp. z o.o., producent przyprawy uniwersalnej Kucharek oraz przypraw jednorodnych i mieszanek pod marką Prymat, kupił od firmy Japart markę przypraw uniwersalnych Kuchcik. Wartości transakcji nie ujawniono. Nowy właściciel zamierza zmienić opakowania i unowocześnić wizerunek marki – chce, aby Kuchcik stał się marką dla młodych osób “poznających dopiero tajniki dobrego gotowania” – jak mówi Radosław Kasperowicz, dyrektor zarządzający w firmie Prymat. Przyprawę uniwersalną Kuchcik od kilku lat produkowała firma Japart spod Częstochowy. Marka zdobyła sobie kilkuprocentowy udział ilościowy w segmencie przypraw uniwersalnych. Marka Kucharek, jak podaje Prymat, jest liderem w tym segmencie – ma 30 proc. udziałów ilościowych (według danych MEMRB za listopad-grudzień 2004 r.). Druga na rynku jest chorwacka Vegeta z 25-proc. udziałami. – Nie obawiamy się konkurencji Kuchcika dla naszego Kucharka. Kucharek jest marką świetnie znaną konsumentom, to niekwestionowany lider rynku – mówi Radosław Kasperowicz. – My widzimy miejsce dla Kuchcika na półce przypraw uniwersalnych obok Warzywka (produkt Kamis-Przyprawy – red.) czy Appetity (Ziołopex – red.). W telewizji trwa obecnie sześciotygodniowa kampania wizerunkowa Kucharka, która wzmocniona będzie outdoorem. Realizuje ją agencja Art FM (czytaj w DS “MMP” z 16 lutego br.). Kuchcik w nowej szacie graficznej i z ulepszoną recepturą w sprzedaży pojawi się jeszcze w tym roku, Prymat rozważa też wprowadzenie nowych wariantów smakowych tej przyprawy. Danuta Krzemień, marketing & PR manager Prymatu, powiedziała, że po przeprowadzeniu niezbędnej rewitalizacji Kuchcika producent będzie go wspierał reklamowo, najprawdopodobniej zajmie się tym również agencja Art FM. (MB)