Zagranica

Kwartalne wyniki Publicisu rozczarowują

Szef grupy reklamowej Arthur Sadoun poinformował też, że wyniki w ostatnim kwartale br. są "trudne do przewidzenia".

W kwartale zakończonym 30 września br. organiczny wzrost przychodów grupy Publicis, do której należą m.in. agencje Leo Burnett i Saatchi & Saatchi, wyniósł 1,2 proc. (do poziomu 2,26 mld euro). Analitycy oczekiwali wzrostu o 1,8 proc.

Kurs akcji trzeciej grup reklamowej na świecie pod względem wielkości sprzedaży spadł o ponad 6 proc. w porannych notowaniach 19 października. Słabe wyniki grupy Publicis odbiły się też negatywnie na kursie akcji WPP, globalnego lidera branży reklamowej (spadek o 3 proc.).

W grupie Publicis najsłabiej w minionym kwartale wypadł region Azji i Pacyfiku (organiczny spadek przychodów o 3,1 proc.), spadek o 1,5 proc. zanotowano też w Europie. Bardziej optymistyczne wiadomości napłynęły z Ameryki Północnej, gdzie 3-procentowy wzrost organiczny był wyższy od oczekiwań analityków (1,9 proc.). Na ten dobry wynik wpłynęło zdobycie nowych budżetów na rynku amerykańskim, w tym Wal-Mart Stores.

(WSJ)