Na cele urodzinowego House Party IKEA urządziła poszczególne wnętrza w domu w stylu z lat 80., 90. XX w. oraz pierwszej dekady XXI w. Osobną przestrzeń na najwyższym piętrze poświęciła “domowi przyszłości”, w którym znalazły się m.in. rośliny rosnące w wodzie, świetlne panele aktywowane ruchem ręki i inteligentne lustra informujące o aktualnym czasie i pogodzie. Według szwedzkiej sieci w przyszłości nie trzeba też będzie czekać na dostawę – meble “wyjdą” z drukarki 3-D.
Bilety na wydarzenia wieczorno-nocne w domu w Soho (muzyka taneczna, jedzenie i picie od środy do soboty w tym tygodniu) rozeszły się w ciągu 24 godzin. Chętni mogą jednak w nich uczestniczyć, zakładając gogle VR w jednym ze sklepów Ikei w Wielkiej Brytanii. Bilety nie są potrzebne do zwiedzania domu w godzinach otwarcia sklepów.
IKEA pokaże też swoją wizję przyszłości w nowym sklepie w Londynie, który zostanie otwarty w przyszłym roku. W energooszczędnym budynku znajdzie się przestrzeń wystawowa na dachu, ogród prezentujący bioróżnorodność oraz miejsce na lokalne wydarzenia. Będzie za to mniej miejsc parkingowych, gdyż firma stawia coraz bardziej na sprzedaż online, a tradycyjny sklep traktuje jako salon wystawowy.
(AdAge)