M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

GfK Polonia poszerza ofertę o badania rynku farmaceutycznego

Serwis Dzienny | 1 marca 2005, 00:00

Firma badawcza GfK Polonia wprowadza do swojego portfolio produktów badania o nazwie GfK*REP, czyli Reps Effort Panel. Jest to badanie...

Firma badawcza GfK Polonia wprowadza do swojego portfolio produktów badania o nazwie GfK*REP, czyli Reps Effort Panel. Jest to badanie ciągłe, panelowe, realizowane z lekarzami wybranych specjalności, oparte na zachodnioeuropejskich doświadczeniach działu GfK HealthCare. Nowa metodologia służy do pomiaru aktywności marketingowej i promocyjnej firm farmaceutycznych realizowanej za pośrednictwem przedstawicieli medycznych odwiedzających lekarzy w miejscach pracy. Oferowane analizy to m.in.: share of voice, określenie wielkości grup docelowych, analiza nakładania się grup docelowych poszczególnych firm farmaceutycznych. Wnioski z badania GfK*REP obejmują również jakościową ocenę przebiegu wizyty promocyjnej - czas poświęcony omawianiu kolejnych preparatów, główny komunikat promocyjny, próbki, badania obserwacyjne oraz inne elementy, a także efektywność wizyty i prognozę krótkookresową. Przyjęta metodologia badania polega na bieżącym notowaniu i opisywaniu przez lekarza każdej wizyty promocyjnej przedstawiciela medycznego. Wprowadzenie GfK*REP zostało poprzedzone pomiarami pilotażowymi we wrześniu 2004 roku wśród lekarzy dwóch specjalności: kardiologów i urologów. GfK Polonia będzie sukcesywnie uruchamiać moduły specjalistyczne GfK*REP. W marcu br. planowane jest wprowadzenie modułu urologicznego. W maju 2005 roku rozpocznie się monitorowanie aktywności firm farmaceutycznych wśród lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej. Jesienią 2005 roku GfK Polonia zamierza uruchomić dodatkowo panel kardiologiczny oraz diabetologiczny. Badanie GfK*REP (pod nazwą GPI Werbeindex) jest oferowane na rynku niemieckim przez GfK HealthCare od 20 lat. Z jego wyników korzysta większość istotnych graczy rynku farmaceutycznego na tamtejszym rynku. Polska została pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym koncern zdecydował się wprowadzić ten produkt. Dział badań HealthCare w instytucie GfK Polonia powstał w 2003 roku. Wprowadzenie GfK*REP jest kolejnym etapem rozbudowy oferty badawczej w zakresie badań farmaceutycznych. (JP)

Czytaj więcej na temat: