Kraj

Wyborcza.pl ma 110 tys. płatnych subskrypcji

Wydawca podkreśla, że to wyniki lepszy od prognoz.

Agora SA, wydawca m.in. “Gazety Wyborczej”, chwali się, że liczba płatnych subskrypcji (“abonamentów” za dostęp do treści) internetowego serwisu Wyborcza.pl przekroczyła 110 tys. Wydawca podkreśla, że tym samym zespół “Gazety Wyborczej” zrealizował postawiony mu cel szybciej, niż planowano.

– Czynnikiem, który zaważył na sukcesie projektu, jest rozwój kompetencji internetowych całej redakcji “Gazety Wyborczej” i zaangażowanie nas wszystkich w proces pozyskiwania nowych subskrypcji. Szczególnie jestem dumny z coraz lepszej monetyzacji treści wytwarzanych przez nasze 22 redakcje lokalne – mówi Jerzy Bogdan Wójcik, wydawca “Gazety Wyborczej”.

Agora twierdzi, że do wzrostu sprzedaży prenumeraty cyfrowej przyczyniła się skuteczność działań e-commerce prowadzonych na Wyborcza.pl oraz na Facebooku i za pośrednictwem wyszukiwarki Google – zarówno kampanii marketingowych, jak i wspieranych przed redakcję działań z zakresu real time marketing. W rezultacie jednym z najszybciej rosnących źródeł pozyskiwania nowych subskrybentów jest obecnie Facebook, a zespół odpowiedzialny za rozwój oferty cyfrowej dziennika coraz skuteczniej monetyzuje ruch z urządzeń mobilnych.
 
– Naszym celem w tym roku było nie tylko podniesienie poziomu przychodów z prenumeraty cyfrowej, ale także zwiększenie zaangażowania płacących czytelników i ich satysfakcji z zakupionej prenumeraty. Dlatego cały czas doskonalimy nasze rozwiązania i wprowadzamy nowe udogodnienia przygotowane specjalne dla subskrybentów – tłumaczy Danuta Breguła, szefowa strategii online “Gazety Wyborczej”.
Jej zdaniem duży wpływ na zwiększenie grona prenumeratorów cyfrowych “Wyborczej” miały wydarzenia polityczne w kraju.

“Gazeta Wyborcza” wprowadziła system płatnego dostępu do swoich treści i ofertę prenumeraty cyfrowej w lutym 2014 r. Na koniec 2014 r. dziennik miał prawie 55 tys. płatnych prenumerat cyfrowych i był to wynik lepszy od zakładanego na poziomie 40 tys. subskrypcji. W czerwcu 2015 r. dziennik wdrożył własną platformę sprzedaży treści cyfrowych, co w połączeniu z zastosowaniem narzędzi z dziedziny Big Data zaowocowało na koniec 2015 r. osiągnięciem blisko 77 tys. płatnych prenumerat cyfrowych, choć zakładano, że próg 70 tys. subskrypcji dziennik przekroczy dopiero w 2016 r. Na koniec 2016 r. “Gazeta Wyborcza” osiągnęła poziom 100 tys. płatnych prenumerat cyfrowych, czyli więcej niż przewidywał wcześniej ustalony cel na poziomie 90 tys. Był to również wzrost aż o około 30 proc. w stosunku do danych z końca 2015 r.