M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Śpiewające antybiotyki w kampanii brytyjskiego ministerstwa zdrowia

( red. ) | 24 października 2017, 06:00

Wielka Brytania przestrzega przed samodzielnym i nadmiernym leczeniem się antybiotykami. Wartość kampanii to 2 mln funtów.

W Wielkiej Brytanii wystartowała kampania Public Health's England. Wartość budżetu to 2 mln funtów. Celem działań jest ostrzeżenie Anglików przed zbyt częstym i nierozsądnym stosowaniem antybiotyków. Kampania ma m.in. pomagać chronić lekarzy rodzinnych, na których pacjenci niejednokrotnie wymuszają przepisanie antybiotyków. 
Szacuje się, że co roku w Anglii umiera ok. 5 tys. osób, bo wykazują antybiotykoodporność. Liczba zgonów wzrasta wraz ze wzrostem szczepów bakterii, które są odporne na działanie większej liczby antybiotyków.
W ubiegłym roku raport Public Healt's England przewidywał, że do 2050 r. AMR (oporność na środki przeciwdrobnoustrojowe) może zabić 10 milionów osób rocznie na świecie - obecnie więcej, niż obecnie umiera na raka i cukrzycę.
Za kreację animowanej muzycznej kampanii odpowiada M&C Saatchi, a jej bohaterowie - śpiewające tabletki antybiotyków - obrazowo opowiadają o braku rozwagi w stosowaniu leków tej grupy. Za planowanie mediów odpowiada MEC. Zakupił je Carat. Za obsługę PR odpowiada Freuds.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , ,