Zagranica

Starbucks sprzedaje markę Tazo Unileverowi

Transakcja jest warta 384 mln dol.

Sieć kawiarni Starbucks odsprzedała gigantowi FMCG Unileverowi swoją markę herbaty Tazo za 384 mln dol. Starbucks jest rozczarowany globalnymi wynikami swojej linii Teavana, ale ze swojej marki herbaciarni i punktów herbacianych nie rezygnuje. Liczy wręcz na to, że sieć Teavana będzie podstawowym miejscem sprzedaży herbaty.
Unilever, właściciel marek Ben & Jerry’s, Lipton i Pure Leaf, zgodził się kupić samą markę Tazo i uregulować wszystkie szczegóły dotyczące własności intelektualnej powiązanej z tym brandem. Sam Starbucks nabył markę Tazo w 1999 r. za 8,1 mln dol. Obecna transakcja oznacza 47-krotny wzrost wartości inwestycji.
W ciągu minionych 12 miesięcy sprzedaż produktów Tazo wyniosła 112 mln dol. Teraz Starbucks chce zmienić strategię sieci Teavana. Nowym celem Starbucksa jest teraz doprowadzenie do tego, by wartość Teavany wzrosła do 3 mld dol. w ciągu najbliższych 5 lat.

(Retail Update)