Kraj

Spór SMB z Pocztą Polską o ceny wchodzi w decydującą fazę

Spór Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB) z Pocztą Polską dotyczący podwyżek cen wkrótce może zostać zakończony. SMB zarzuca Poczcie, że wprowadzony...

Spór Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (SMB) z Pocztą Polską dotyczący podwyżek cen wkrótce może zostać zakończony. SMB zarzuca Poczcie, że wprowadzony 1 stycznia 2001 r. cennik nie miał uzasadnienia, a jego powstanie odbyło się z wykorzystaniem przez Pocztę monopolistycznej pozycji krajowego operatora przesyłek. SMB zareagowało na podwyżki cen już w maju 2001 r. w piśmie skierowanym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). W uzasadnieniu przedstawiono m.in. porównanie cen przesyłek pocztowych w Polsce i innych krajach europejskich. Przez ponad dwa lata trwały różnorodne procedury i wymiana korespondencji między UOKiK a stronami sporu. Ostatecznie urząd uznał, że Poczcie Polskiej można zarzucić wykorzystywanie monopolistycznej pozycji na rynku. Do rozstrzygnięcia sporu może dojść już za kilka tygodni. Zdaniem Bartłomieja Goli, prezesa SMB, spór o cennik, choć dotyczy sprawy sprzed trzech lat, jest bardzo istotny dla branży marketingu bezpośredniego. Jego wynik może otworzyć drogę do zakwestionowania zasadności kolejnych podwyżek wprowadzanych przez Pocztę. (TW)