M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polsat po raz kolejny silniejszy reklamowo od rynku

Maciej Burlikowski | 10 listopada 2017, 06:00

W minionym kwartale nadawca zanotował wzrost wpływów reklamowych o 4 proc., podczas gdy cały rynek minimalnie spadł.

Telewizja Polsat, jeden z dwóch największych, obok TVN-u, komercyjnych nadawców telewizyjnych w naszym kraju, w trzecim kwartale br. uzyskała 231 mln zł przychodów ze sprzedaży reklam, o 4 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Natomiast cały rynek reklamy i sponsoringu telewizyjnego, według szacunków domu mediowego Starcom, zmalał w minionym kwartale rok do roku o 0,7 proc.

To już kolejny kwartał z rzędu, w którym Polsat osiąga zdecydowanie lepsze wyniki (wyższą dynamikę) niż cały rynek.

Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu, właściciela Telewizji Polsat, odpowiedzialny właśnie za biznes telewizyjny, tłumaczy to faktem, że Polsat ma wyższy niż konkurencja udział sprzedaży cennikowej niż pakietowej. W ramach sprzedaży pakietowej reklamodawcy, a de facto domy mediowe w ich imieniu, negocjują z nadawcami roczne kontrakty reklamowe z zagwarantowanymi z góry na cały rok cenami. Pozostały czas antenowy nadawcy sprzedają z miesiąca na miesiąc "według cennika". Zdaniem Steca w ub.r. (kontrakty na kolejny rok negocjuje się zazwyczaj w listopadzie i grudniu) nadawcy nie doszacowali cenowo swojej oferty i w rezultacie w tym roku nastąpiła zbyt niska podaż czasu reklamowego, na czym korzystał Polsat, sprzedając swój czas pozostały czas po wyższych, "cennikowych" cenach. 

Czytaj więcej na temat: ,