W wyniku przeprowadzonego postępowania Ministerstwo Finansów powierzyło konsorcjum – agencji Unique One oraz firmie FM Pro (ATM Grupa), opracowanie scenariusza i spotu reklamowego do kampanii dotyczącej Jednolitego Pliku Kontrolnego skierowana jest do mikroprzedsiębiorców.
Od 1 stycznia 2018 r. około 1,6 mln mikroprzedsiębiorców dołączy do grona podatników VAT, którzy prowadzą elektroniczną ewidencję VAT (czyli rejestr sprzedaży i zakupów VAT) oraz przesyłają ją jako Jednolity Plik Kontrolny VAT.
Kampania Ministerstwa Finansów obejmie telewizję (TVP, Polsat, TVN), radio i Internet. Uruchomiona została też dedykowana infolinia Krajowej Informacji Skarbowej. Komplet informacji podatnicy mogą uzyskać między innymi we wszystkich urzędach skarbowych i na stronie www.jpk.mf.gov.pl.
Agencja Unique One jest odpowiedzialna za powstanie scenariusza do spotu reklamowego, a firma FM Pro za realizację i produkcję spotu. Film wyreżyserował Marcin Męczkowski, a w spocie wystąpili: Kinga Krasuska, Szymon Michalewicz oraz Mateusz Bernardyn.