M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kawa mrożona coraz popularniejsza w amerykańskich sklepach

( red. ) | 14 listopada 2017, 06:00

Chłodzone napoje kawowe w rozmaitych wariantach - frappe, mocha i cold brew - są chętnie wybierane zwłaszcza przez milenialsów.

Rynek detaliczny kawy mrożonej (przechowywanej w ladach chłodniczych) wzrósł w Stanach Zjednoczonych o 29 proc. w ciągu 52 tygodni, do 10 września br., osiągając wartość 289 mln dol., podaje agencja badań rynkowych IRI. Szersza kategoria napojów kawowych gotowych do spożycia, która obejmuje także produkty oferowane w temperaturze pokojowej, ale wymagające chłodzenia po otwarciu opakowania, jest warta blisko 2,7 mld dol. według szacunków Mintela. Firma przewiduje, że w ciągu najbliższego pięciolecia przychody tej kategorii sięgną 4,4 mld dol.

Kawa gotowa do picia jest wyjątkiem w branży spożywczej, której tempo rozwoju spada. Młodzi konsumenci postrzegają napoje kawowe jako zdrowszą alternatywę dla napojów energetycznych i gazowanych. W wersji sklepowej są one zarazem tańsze w porównaniu z ofertą kawiarni. Najczęściej wybierający kawę mrożoną konsumenci w wieku 18-35 lat mają zarazem najmniej cierpliwości, by czekać na realizację zamówienia w sieciowej kawiarni. 53 proc. milenialsów ankietowanych przez Mintela w październiku br. zadeklarowało spożycie kawy mrożonej w ciągu ostatnich trzech miesięcy; rok wcześniej takiej odpowiedzi udzieliło 46 proc.  

Starbucks ma mocną pozycję w kategorii kawy mrożonej oferowanej w sklepach (napoje typu frappucino), ale musi  liczyć się z rosnącą konkurencją m.in. ze strony Dunkin Brands Group, McDonald's i Blue Bottle Coffee.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,