Kraj

Obsługą T-Mobile zajmie się prawdopodobnie Wavemaker

Starcom traci wieloletniego i ważnego klienta.

Deutsche Telekom, macierzysty koncern sieci komórkowej T-Mobile, zdecydował o przeniesieniu od nowego roku obsługi budżetu mediowego z grupy Publicis Media do GroupM. Dom mediowy Starcom traci więc ważnego i wieloletniego klienta. T-Mobile Polska w zeszłym roku wydał na reklamy 391 mln zł, a w ciągu trzech kwartałów tego roku – 263 mln zł, o 2,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. (dane cennikowe za Kantar Media), Starcom zaś pracował dla niego od 2009 r.

Z naszych ustaleń wynika, że obsługą T-Mobile Polska w ramach GroupM zajmie się albo Wavemaker, albo mniejszy Mindshare. Wavemaker to podmiot powstający z połączenia dwóch dotychczas odrębnych domów mediowych: MEC oraz Maxus. Struktura ma się ukonstytuować na początku przyszłego roku. Na jej czele stanie Izabela Albrychiewicz. MEC ma już doświadczenie z obsługą tak dużego budżetu, w latach 2008-2014 obsługiwał bowiem Orange Polska (wcześniej Grupę Telekomunikacji Polskiej). Mindshare obsługuje konkurencyjny budżet Virgin Mobile (największy z tzw. wirtualnych operatorów komórkowych, pracujący na sieci Playa). Z kolei na MediaCom Warszawa, kolejny z domów mediowych w ramach GroupM, nie chce się obecnie zgodzić T-Mobile, od 2010 r. bowiem obsługuje on Playa (P4), z którym T-Mobile ostro teraz walczy.

O sytuacji na rynku reklam telekomów pisaliśmy w MMP24.pl wczoraj.

Co ciekawe, MediaCom broni obecnie obsługi Playa w przetargu, ale w ciągu sześciu lat pracy dla tego klienta obronił ten budżet w przetargach już co najmniej dwukrotnie.

Wybór GroupM to pierwszy z elementów zmienionej strategii mediowej Deutsche Telekom dla 13 krajów Europy, w tym Polski. Ma się ona opierać na pięciu filarach. Pierwszy z nich – strategia mediowa i kierowanie – ma być realizowany wewnątrz firmy (telekom zapowiada nawet wzmocnienie wewnętrznych kompetencji). Pozostałe cztery: planowanie i zakup kampanii (do czego wybrano GroupM), usługi analiz mediowych, zakup mediów w modelu programmatic oraz usługi SEM, SEO oraz affiliate marketing, mają być powierzane zewnętrznym partnerom. Proces wyboru dostawców trzech ostatnich grup usług DT zamierza zakończyć w pierwszym kwartale przyszłego roku.