M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Tchibo testuje w Czechach nowy format sklepów

( red. ) | 20 listopada 2017, 06:00

Będą to placówki mniejsze, bardziej kameralne i wyraźnie powiązane z e-shopem.

Niemieckie Tchibo testuje w Republice Czeskiej nowy format sklepów. Nowa strategia zakłada lokowanie miejsc sprzedaży kawy i innych artykułów przy głównych ulicach miast. Pierwszy tego typu sklep właśnie uruchamiany jest w Pradze. W sklepie sprzedawana będzie kawa na wynos, a w placówce nie będzie części kawiarnianej ze stolikami i możliwością konsumpcji na miejscu. Praski sklep ma 66 mkw. Sklep umiejscowiono na uczęszczanym Letenském náměstí, w pobliżu popularnego przystanku tramwajowego. Nowy format ma być silnie powiązany z e-shopem Tchibo - sklep stacjonarny będzie też punktem odbioru towarów zamówionych przez internet.

W Republice Czeskiej Tchibo ma ponad 300 sklepów zlokalizowanych w centrach handlowych. Oprócz tego ma blisko 150 specjalnie wydzielonych miejsc sprzedaży w innych sklepach. Jedyny duży sklep poza centrum handlowym niemiecka firma ma w Brnie.

Tchibo zapoczątkowało swój biznes w Czechach na początku lat 90. XX w. w Pradze - dwoma sklepami w popularnych lokalizacjach - Staroměstské i Václavské náměstí. Co ciekawe, formuła tych placówek z roku 1995 była bardzo zbliżona do tych dziś testowanych i wprowadzanych. Kierownictwo czeskiego oddziału Tchibo deklaruje, że obecny powrót sklepów sieci na ulice to reakcja na boom zakupów internetowych.

W 2016 r. Tchibo w Czechach zarobiło 3 mld koron. Oznacza to wzrost rok do roku o 11 proc. Z tej sumy 1,61 mld koron przypadało na sprzedaż kawy. Zysk firmy w ub.r. wyniósł 153 mln koron.

 

(Hospodářské noviny)

Czytaj więcej na temat: