M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

YouTube po raz kolejny zraża reklamodawców

( red. ) | 27 listopada 2017, 06:00

Reklamy pojawiły się przed filmami, które wzbudzały zainteresowanie pedofilów.

Wśród marketerów, którzy ogłosili zawieszenie współpracy reklamowej z YouTube, są producent słodyczy Mars, producent odzieży sportowej Adidas, koncern alkoholowy Diageo i należąca do telewizji Sky spółka NowTV. Jak podał brytyjski dziennik "The Times", reklamy tych marek wyświetlane były przed filmami przedstawiającymi małe dzieci. Przy wielu z nich pojawiły się sprośne komentarze sugerujące zainteresowanie ze strony pedofilów. Decyzje reklamodawców są szczególnie dotkliwe ze względu na rozpoczynający się tradycyjnie w Czarny Piątek sezon zakupów świątecznych.

Po raz kolejny rodzą się obawy, że YouTube należący wraz z Google do Alphabet Inc. nie jest w stanie skutecznie kontrolować treści w serwisie i zapewnić reklamodawców, że ich spoty nie będą pojawiać się w sąsiedztwie filmików o charakterze nieprzyzwoitym czy obraźliwym dla wszystkich lub części odbiorców.

Rzecznik YouTube stwierdził, że w serwisie zabronione są wszelkie komentarze mówiące o seksualizacji i wykorzystywaniu dzieci, a w filmach dotyczących dzieci nie powinny być wyświetlane żadne reklamy. Zapewnił też, że trwają prace nad szybkim rozwiązaniem tego problemu.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,