Kraj

Burda zwiększa kompetencje redaktorów naczelnych

Szefowie redakcji raportować będą teraz bezpośrednio do zespołu zarządzającego. Wydawca tworzy nowe stanowiska w strukturze - senior business managerów.

Od 1 grudnia wydawnictwo Burda International Poland upraszcza swoją strukturę organizacyjną. O pierwszych planowanych zmianach pisaliśmy we wczorajszym wydaniu MMP24. Wydawca chce teraz skoncentrować się na dalszym rozwoju produktów jako wielokanałowych ekosystemów wokół mocnych marek magazynów drukowanych. Wydawnictwo zwiększa odpowiedzialność redaktorów naczelnych, którzy będą podlegać bezpośrednio zespołowi zarządzającemu. W działaniach biznesowych naczelnych, którzy skupiać się mają na stronie merytorycznej, wspierać będzie pięciu senior biznes managerów (bez wcześniejszego odpowiednika w strukturze) odpowiedzialnych za pięć nowo utworzonych obszarów tematycznych: Luxury – Marta Stefańska, Lifestyle – Edyta Piecyk, Advisory – Zuzanna Potocka, Food & Garden, Travel & Science. W dwóch ostatnich obszarach trwa rekrutacja na te stanowiska. Także oni będą bezpośrednio podlegać zespołowi zarządzającemu. Oznacza to, że ze struktury wydawnictwa znika jeden szczebel – dyrektorów zarządzających segmentami.

– Nowa struktura podkreśla nasze silne koncentrowanie się na rozwoju produktów oraz odpowiadaniu na oczekiwania, zarówno konsumentów, jak i klientów. Pozwala ona nam lepiej reagować na ich potrzeby, zwiększa wydajność i ułatwia szybkie podejmowanie decyzji – powiedział Alexander Sorg, CEO Burda International Poland.

W kompetencji naczelnych będzie de facto zarządzanie tytułami, co oznacza, że ich rola w firmie rośnie. Do zadań senior business managerów (stanowisko na równorzędnym poziomie do naczelnych) będzie należało zarządzanie operacyjne na poziomie portfolio tytułów, koncentrowanie się na monetyzowaniu marki, działania marketingowe B2C, inicjowanie i wdrażanie nowych pomysłów biznesowych, zapewnienie efektywnej współpracy z innymi działami firmy.

W skład zespołu zarządzającego wchodzą: CEO – Alexander Sorg, general director – Justyna Namięta, chief financial officer – Dobrosława Snarska-Pełka, chief commercial officer – Michał Helman, chief digital officer – Anna Podkowińska-Tretyn, i chief HR officer – Agnieszka Bieniak.

W związku z przedstawioną im wizją struktury Urszula Wilk i Edyta Pudłowska (obecni dyrektorzy zarządzający segmentami) podjęły decyzję o rozstaniu się z wydawnictwem i z końcem roku przestają aktywnie świadczyć pracę.

Każdy z pięciu senior business managerów będzie raportował bezpośrednio do jednego z członków zespołu zarządzającego: Marta Stefańska, odpowiadająca za Luxury (“Elle”, “Elle Decoration”), będzie raportowała do Anny Podkowińskiej-Tretyn, Zuzanna Potocka odpowiadająca za Advisory (“Claudia”, “Dobre Rady”, “Samo Zdrowie”, “Burda”) – do Alexandra Sorga. Edyta Piecyk odpowiedzialna za Lifestyle (“Gala”, “InStyle”, “Glamour”) – do Michała Helmana. Osoby powołane w ramach rekrutacji odpowiednio: Food & Garden (“Przyślij Przepis”, “Kulinarne Hity”, “Sól i Pieprz”, “Sielskie Życie”, “Sielska Kuchnia”, “Przepis na Ogród”, “Kocham Ogród”, “Moje Gotowanie”, “Mój Piękny Ogród”) – do Justyny Namięty, Travel & Science (“National Geographic”, “NG Traveller”, “Focus”, “CRN”) – do Alexandra Sorga