M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Eurobank, Citibank i BOŚ będą musiały zwrócić klientom nawet 80 mln zł

Maciej Burlikowski | 1 grudnia 2017, 06:00

To rekompensaty za niezgodne z prawem zmiany warunków umów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) od końca 2015 r. analizuje, w jaki sposób banki kontaktują się ze swoimi klientami w kluczowych sprawach, w szczególności w sprawach dotyczących zmian warunków umów. Zastrzeżenia urzędu budzi forma, w jakiej banki informują o zmianach – urząd uważa, że takie informacje muszą być dostarczane klientom na trwałym nośniku (np. list wysłany pocztą), nie wystarczy, że bank zamieści taką informację na swojej stronie internetowej. Oprócz tego banki muszą podawać podstawę prawną oraz okoliczności, które miały wpływ na zmianę warunków umowy.

W sumie postępowanie UOKiK-u objęło 18 banków: sześć postępowań zostało wszczętych pod koniec 2015 r. (Credit Agricole Bank Polska, Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, ING Bank Śląski i Pekao), a 12 – od sierpnia do grudnia ub.r. (Bank BGŻ BNP Paribas, Bank Handlowy, Bank Ochrony Środowiska, Bank BPH, Deutsche Bank Polska, Eurobank, Getin Noble Bank, Idea Bank, mBank, PKO BP, Plus Bank, Raiffeisen Bank Polska).

W czerwcu br. zakończyło się postępowanie wobec Credit Agricole Bank Polska, a niedawno wobec trzech kolejnych banków: Eurobanku, Banku Handlowego (bankowość konsumencką prowadzi jako Citibank) i Banku Ochrony Środowiska (BOŚ).

Banki te zobowiązały się do usunięcia negatywnych skutków kwestionowanych praktyk, w tym zrekompensowania klientom strat, które mogły z nich wynikać. Łączna suma tych rekompensat może wynieść nawet ok. 80 mln zł. Konsumenci, w zależności od banku, będą mogli np. za darmo korzystać z bankomatów, bezpłatnych powiadomień SMS, dostaną zwrot nadpłat. O szczegółach banki poinformują ich w osobnej korespondencji.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,