M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wydatki na reklamę mobilną większe niż na desktop

( red. ) | 1 grudnia 2017, 06:00

Mobile jest już drugim pod względem wielkości medium reklamowym na świecie, po raz pierwszy wyprzedza reklamę desktopową - wynika z analizy WARC.

Wydatki na reklamę mobilną we wszystkich formatach sięgną w br. 98,3 mld dol., co stanowi 23 proc. ogółu wydatków reklamowych na świecie, ocenia WARC. Najnowszy raport "Global Ad Trends" przewiduje także, że wzrost wydatków na reklamę mobilną rok do roku wyniesie 35,2 proc. Połowa całej kwoty (51 proc.) zostanie przeznaczona na wyszukiwarki, 45 proc. pójdzie na display, a 4 proc. na ogłoszenia i inne formaty. 

Reklama mobilna ma dać Facebookowi w 2017 r. 34 mld dol., co stanowi 88 proc. jego przychodów reklamowych. Tempo wzrostu przychodów ma jednak zmniejszyć się do 40 proc., z 70 proc. w 2016 r., co z kolei wpłynie na globalny spadek tempa wzrostu w przychodach z mobilnej reklamy display.

Z bazy danych o wydatkach reklamowych WARC (Adspend Database), która obejmuje 96 rynków na świecie, wynika z kolei, że duopol Facebooka i Google przejmie 61 proc. całości wydatków reklamowych online w br., wobec 58 proc. w 2016 r. i 47 proc. w 2012 r.

(Warc.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,