Zagranica

Irlandzcy taksówkarze poczuli się urażeni kampanią społeczną

Telewizyjna i outdoorowa kampania ostrzegająca przed mafiami taksówkarskimi wywołała falę protestów irlandzkich taksówkarzy. Kampanię przygotowała A V Browne Advertising na...

Telewizyjna i outdoorowa kampania ostrzegająca przed mafiami taksówkarskimi wywołała falę protestów irlandzkich taksówkarzy. Kampanię przygotowała A V Browne Advertising na zlecenie ministerstwa środowiska północnej Irlandii. W reklamach użyto hasła “It’s now this easy to spot an illegal taxi”, taksówki występujące na billboardach dodatkowo opisano etykietkami “Mugger”, “I’m not insured” i “Gonna rob someone”. Przeciwko kampanii zaprotestowały organizacje taksówkarzy. Ich zarzuty odrzucił regulator rynku reklamy w północnej Irlandii, argumentując, że kontrowersyjne komunikaty wyraźnie odnoszą się do nielegalnych taksówek, nie szkodząc reputacji uczciwych korporacji. (“BrandRepublic”)