M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

41 proc. polskich e-konsumentów kupuje transgranicznie

Paweł Piasecki | 8 grudnia 2017, 06:00

To jeden z głównych wniosków z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie PayU.

41 proc. polskich konsumentów robiących zakupy online skorzystało z oferty zagranicznych sklepów i serwisów internetowych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Ponad połowa z tej grupy (59 proc.) dokonuje takiej transakcji co najmniej raz w miesiącu. Świadczy to o stale malejącym w e-handlu znaczeniu granic między państwami.

Duża popularność Ali Express (platformę zna aż 73 proc. badanych) sprawia, że Chiny są głównym kierunkiem transgranicznych zakupów polskich internautów. Chętnie wybierane są także sklepy internetowe z Niemiec i Wielkiej Brytanii (po 29 proc.) oraz Stanów Zjednoczonych (20 proc.).

Z badania wynika, że w zagranicznych sklepach internetowych polscy e-konsumenci wydają średnio 1282 zł miesięcznie. Najchętniej, niezależnie od wieku, kupują ubrania (42 proc.). Na drugim miejscu plasuje się drobna elektronika (24%) i biżuteria, w tym zegarki (24%). Najchętniej wybierane metody płatności to szybki przelew za pośrednictwem operatora (35 proc. wskazań) lub karta płatnicza (34,6 proc.).

Badanie zwyczajów zakupowych polskich e-konsumentów w zagranicznych sklepach i serwisach internetowych „Cross-border e-commerce” zostało przeprowadzone metodą CAWI na grupie 1250 respondentów w październiku 2017 r.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,