Zagranica

Wejście w życie obostrzeń dotyczących opakowań może kosztować Coca-Colę i Pepsi krocie

Gdyby obostrzenia dotyczące ujednolicenia i zastosowania ostrzeżeń na opakowaniach weszły w życie, kosztowałyby Coca-Colę i Pepsi ok. 90 mld dol.

Wejście w życie obostrzeń dotyczących opakowań może kosztować Coca-Colę i Pepsi krocie
Jak poinformowali twórcy raportu Brand Finance, wejście w życie obostrzeń związanych z koniecznością ujednolicenia opakowań napojów kosztowałoby Coca-Colę i Pepsi ok. 90 mld dol. Politycy mają w planach wprowadzenie jednolitych kartonowych opakowań, jak to ma miejsce w przypadku papierosów.
Na całym świecie szacuje się, że branża napojowa mogłaby stracić 293 mld dol. w związku z dostosowaniem designu i realizacją projektu opakowań. Raport podaje, że gdyby zasady dotyczące ujednolicenia opakowań weszły w życie, to marki napojów stracą swój unikatowy charakter, przez lata budowany przez identyfikację wizualną, logotyp, czcionki i grafiki.

(Campaign)