Kraj

Westwing: co trzeci Polak kupuje prezenty na ostatnią chwilę

Najrzadziej przez internet kupują najmłodsi.

Westwing Home & Living, klub zakupowy z branży wyposażenia wnętrz, przeprowadził badanie, w którym zapytał Polaków, Czechów i Słowaków (na tych rynkach też operuje) o ich nawyki związane z kupowaniem prezentów gwiazdkowych.

Okazuje się, że najbardziej zapobiegliwi są Czesi, 40 proc. z nich kupuje prezenty przez cały rok. Podobnie zachowuje się tylko jedna piąta Polaków i Słowaków, co trzeci kupuje natomiast podarunki w ostatniej chwili. W ostatnim momencie najczęściej kupują młodzi Polacy – 49 proc. osób do 25. roku życia. Najwięcej osób prezenty choinkowe nabywa na miesiąc lub dwa przed Gwiazdką – 56 proc. Słowaków, 48 proc. Polaków i 43 proc. Czechów.

62 proc. Czechów, 47 proc. Polaków i 41 proc. Słowaków prawie wszystkie prezenty nabywa przez internet. Najczęściej robią to osoby w wieku od 25-39 lat (71 proc. Czechów i połowa Polaków oraz Słowaków). Najrzadziej w sieci kupują najmłodsi do 25. roku życia – 27 proc., rzadziej niż seniorzy. – 37 proc.