M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

CDA.pl otwiera własne biuro reklamy

Maciej Florek | 13 grudnia 2017, 06:00

Pokieruje nim Karol Kowalski. Przychody ze sprzedaży reklam w pierwszym półroczu br. wyniosły 1,9 mln zł.

Spółka CwMedia SA, właściciel serwisu CDA.pl i usługi CDA Premium, buduje własne struktury sprzedaży reklam. Za uruchomienie nowego biura reklamy będzie odpowiadał Karol Kowalski. Z branżą reklamy internetowej związany jest od kilkunastu lat. Pracował m.in. w sieciach reklamowych IDMnet i Evolution Media Net, a ostatnio pełnił funkcję szefa strategii w agencji NetShare Media Group.

Przychody reklamowe serwisu CDA.pl pochodziły do tej pory głównie z emisji reklam display oraz wideo (tzw. pre-roll wideo), także w modelu aVoD (ok. 1250 licencjonowanych filmów pełnometrażowych i tysiąc godzin filmów i bajek dla dzieci). Od roku 2015 CDA.pl prowadzi program partnerski, w ramach którego serwis dzieli się zyskami z emitowanych reklam z vlogerami i twórcami. CDA.pl poszerza współpracę z wiodącymi polskimi youtuberami i sieciami multi channel oraz wydawcami, a liczba licencjonowanych materiałów wideo przekroczyła już 153 tysiące. Dzięki temu użytkownicy portalu mają dostęp m.in. do blisko 300 kanałów muzycznych (np. Kamil Bednarek, Big Cyc, Tede), mediowych (np. Gazeta.pl, Interia TV, Grupa ZPR) i wielu, wielu innych kanałów tematycznych (np. sportowych, motoryzacyjnych, lifestyle'owych, podróżniczych czy edukacyjnych).

CDA.pl to jedna z najpopularniejszych polskich domen internetowych (top 20) i zarazem drugi pod względem wielkości w Polsce wydawca internetowy treści wideo (po YouTube). Średnio w miesiącu CDA.pl odwiedza ponad 7 mln użytkowników. Przychody ze sprzedaży reklam w pierwszym półroczu br. wyniosły 1,9 mln zł.

Według informacji uzyskanych przez dziennik "Rzeczpospolita" serwis CDA Premium miał w sierpniu 2017 r. 81 tysięcy użytkowników opłacających subskrypcję. Usługa, która wystartowała na początku 2016 r., zdobywa szybko popularność – jeszcze w sierpniu 2016 r. miała 22 tysiące subskrybentów. Serwis bazuje na popularnej stronie CDA.pl, wokół której od dawna są kontrowersje. Serwis pozwala użytkownikom na umieszczanie własnych treści, także wideo, co według dystrybutorów filmowych może wiązać z naruszeniami praw autorskich.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,