Firma telekomunikacyjna Orange Polska chwali się, że liczba abonentów (klienci postpaid) jej drugiej, tańszej marki Nju.mobile przekroczyła 500 tys. W ponad rok (od września 2016 r.) przybyło ich 152 tys. Tę markę (ofertę) Orange wprowadził na rynek w kwietniu 2013 r.
Łącznie, doliczając tzw. użytkowników “na kartę”, czyli prepaid, Nju.mobile ma niespełna 800 tys. klientów. To mniej, niż operator raportował rok temu – wtedy było ich 943 tys. Spadek wynika ze zmniejszenia się bazy właśnie klientów prepaid (z 594 tys. do niespełna 300 tys.), który spowodowały przepisy antyterrorystyczne, a konkretnie wynikająca z nich obowiązkowa imienna rejestracja numerów prepaid (w efekcie wszystkim operatorom spadła liczba prepaid’ów, co de facto oznaczało wyczyszczenie baz danych z “martwych dusz”, czyli nieużywanych numerów).
Kreacją reklam dla marki Nju.mobile od samego początku zajmuje się agencja Ogilvy & Mather, planowanie i zakup mediów dla Orange Polska realizuje zaś dom mediowy Initiative.
Łącznie, wliczając markę główną Orange i Nju.mobile, operator obsługuje 7,2 mln abonentów telefonii komórkowej (doliczając mobilny internet i karty M2M to 9,66 mln).