Kraj

"Gazeta Wyborcza" wprowadzi zmiany na początku 2018 r.

Zmieni się część zawartości dziennika i ceny wybranych wydań.

W styczniu 2018 r. “Gazeta Wyborcza” wprowadzi kilka zmian do swoich wydań – tygodnik “Mój Biznes” będzie ukazywać się we wtorki, w codziennych wydaniach “Gazety Wyborczej” pojawiają się też nowe sekcje i działy, m.in. poświęcone nowoczesnym technologiom i sprawom obywatelskim. Dodatkowo zmienią się ceny wydań “Gazety Wyborczej” w niektóre dni tygodnia.

Wydawany dotychczas w poniedziałki tygodnik “Mój Biznes”, poświęcony firmom, przedsiębiorczości i innowacjom w gospodarce, od stycznia 2018 r. będzie ukazywać się we wtorki. – Uznaliśmy, że treści “Mojego Biznesu” są dziś na tyle atrakcyjne, że warto je lepiej wyeksponować, czyniąc z niego jedyny dodatek “Gazety Wyborczej” wydawany we wtorek – wyjaśnia Jerzy Wójcik, wydawca “Gazety Wyborczej”.
W ślad za decyzją o nadaniu “Mojemu Biznesowi” większej autonomii redakcja postanowiła też wzmocnić i poszerzyć ten tygodnik: co najmniej dwa wydania w miesiącu będą zawierały poradniki i informatory związane z rynkiem pracy, zmianami w przepisach czy podatkach.

Większą objętość będzie też mieć poniedziałkowa “Ale Historia” – w związku z rocznicą stulecia odzyskania niepodległości redakcja “Gazety Wyborczej” postanowiła powiększyć tygodnik w 2018 r. z 8 do 12 stron. Na łamach “Ale Historii” znajdą się teksty nowych oraz stałych autorów, quizy, a w ciągu roku także konkurs dla czytelników związany z wielką rocznicą.

Zmieni się także zawartość sobotniego wydania “Gazety Wyborczej” – stałą częścią ukazującego się tego dnia “Magazynu Świątecznego” będzie osobna, 8-stronicowa sekcja składająca z tekstów “Wall Street Journal”. Do tej pory, od października 2017 r., tłumaczone na język polski pojedyncze artykuły z amerykańskiej gazety ukazywały się w codziennych wydaniach “Gazety Wyborczej”.

W 2018 r. w “Gazecie Wyborczej” pojawi się także na stałe dział Technologie, którego teksty tworzy zespół Wyborcza Tech publikujący w serwisie Wyborcza.pl/Technologie. Jeszcze w I kwartale nadchodzącego roku “Gazeta Wyborcza” wprowadzi też na swoje łamy stałą sekcję “Wyborcza to WY”, nawiązującą do hasła kampanii promocyjnej dziennika z jesieni 2017 r., którą zainspirowały obywatelskie protesty. “Wyborcza to WY” będzie cyklicznym forum obywatelskim na łamach gazety. Stałe miejsce w dzienniku znajdzie również tematyka związana z przemianami demograficznymi i ich konsekwencjami dla ekonomii, stylu życia Polaków i ich oczekiwań wobec przyszłości. 

Od stycznia zmienią się także ceny dziennika w niektóre dni tygodnia: wydanie poniedziałkowe z “Dużym Formatem” i powiększoną “Ale Historią” będzie kosztowało 4,49 zł. Wtorkowy numer “Gazety Wyborczej” z “Moim Biznesem” będzie dostępny w cenie 3,99 zł, a sobotnie wydanie “Gazety Wyborczej” z “Magazynem Świątecznym”, dodatkiem “Wall Street Journal” i “Wysokimi Obcasami” – 4,99 zł. W pozostałe dni cena “Gazety Wyborczej” pozostaje bez zmian.

Nowości w cyklu wydawniczym “Gazety Wyborczej” oraz na łamach codziennych wydań będzie wspierać autopromocja – zarówno w numerach tradycyjnych, jak i na Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika w mediach społecznościowych. Działania promocyjne przygotował zespół marketingu “Gazety Wyborczej”.