Kraj

Rok po relaunchu Okocim notuje 27-proc. wzrost udziałów

Kampania przygotowana przez Upside i PHD Media Direction akcentowała autentyczną tradycję i kunszt rzemiosła piwowarów.

Rok po relaunchu Okocim notuje 27-proc. wzrost udziałów
Rok po relaunchu Okocim (Carlsberg Polska) notuje 27-proc. wzrost udziałów wartościowych (narastająco od początku roku do listopada, YTD) – wynika z danych udostępnionych przez marketera. Marka wróciła też do top 10 najlepiej sprzedających się piw w Polsce w ujęciu wolumenowym.

W listopadzie ub.r. wystartowała kampania “Tu się warzy z zasadami” przygotowana przez Upside i PHD Media Direction. Akcentowała ona autentyczną tradycję marki i kunszt rzemiosła. Przygotowano kilka spotów, których bohaterami są okocimscy piwowarzy. 

Nieco wcześniej miała także miejsce zmiana opakowań. Pojawił się na nich kształt beczki, która widniała w dawnym logo browaru. Na etykiecie piwa Jasne Okocimskie widnieje nazwisko Jana Goetza – założyciela, na pozostałych wariantach piw podpisali się współcześni piwowarzy.

Nowe etykiety obejmują całą butelkę. Dzięki takiemu zabiegowi znalazło się miejsce na umieszczenie informacji o recepturach, sugestie, w jakim szkle najlepiej serwować dane piwo.

Oprócz wzrostu udziałów marketer odnotował także wzrosty na parametrach wizerunkowych: “marka z bogatą tradycją” – wzrost o 12 proc, “ma naprawdę dobry smak” – wzrost o 17 proc. Według wewnętrznych danych Carlsberg Polska w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż marki parasolowej Okocim (wszystkie warianty) wzrosła o ok. 50 proc.

Oprócz wspomnianych Upside i PHD Media Direction w projekcie relaunchu brali udział także: Grupa AdNext (digital), Edda (opakowanie i POS), IQS, Kantar MillwardBrown (badania).

Marka Okocim jest pozycjonowana w segmencie upper mainstream i konkuruje z takimi brandami jak Żywiec (Grupa Żywiec) oraz Tyskie (Kompania Piwowarska).