M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Johnson & Johnson stawia na mniejsze zespoły agencyjne

( red. ) | 22 grudnia 2017, 06:00

Firma przeorganizowała niedawno swój biznes konsumencki i chce, by obsługujące ją agencje reklamowe podążyły tym samym tropem.

Jak wyjaśnia Alison Lewis, dyrektor marketingu J&J Consumer Cos, firma będzie nadal współpracować z dotychczasowymi agencjami z grup Omnicom i WPP. Mają one jednak dostosować zespoły obsługujące poszczególne marki do reorganizacji J&J Consumer w Stanach Zjednoczonych, gdzie zaczęło działać 10 mniejszych, bardziej elastycznych zespołów. Skupiają się one na kluczowych potrzebach konsumentów, takich jak środki przeciwbólowe czy higiena jamy ustnej. Wzorowano się tu w dużej mierze na modelu stosowanym z powodzeniem przez start-upy z branż finansowej i technologicznej.

Agencje Omnicom obsługują sześć z tych kluczowych dla J&J obszarów, a firmy z grupy WPP - cztery. Czołowe agencje współpracujące z J&J to DDB i jej spółka Roberts & Langer zajmujące się marką Neutrogena i pielęgnacją skóry, BBDO (Johnson's Baby) i JWT (Tylenol, Neutrogena i inne). Jeff Smith, group chairman J&J Consumer w Ameryce Północnej, tłumaczy, że konsolidacja jest niezbędna, gdyż na niektóre z zespołów w jego firmie przypada obecnie ponad 20 agencji zajmujących się w różnym zakresie poszczególnymi markami. J&J liczy na to, że nowy system obsługi agencyjnej zostanie wdrożony w Stanach Zjednoczonych na początku 2018 r., a potem będzie stopniowo wprowadzany na całym świecie.

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,