M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

KRRiTV zakazała emisji spotów Kaczyńskiego w TVP, PiS zapowiada odwołanie

Serwis Dzienny | 29 marca 2005, 00:00

Danuta Waniek, przewodnicząca Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, po spotkaniu z przedstawicielami Państwowej Komisji Wyborczej i zapoznaniu się z opinią...

Danuta Waniek, przewodnicząca Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, po spotkaniu z przedstawicielami Państwowej Komisji Wyborczej i zapoznaniu się z opinią na temat emisji w Telewizji Polskiej materiałów reklamujących postać Lecha Kaczyńskiego jako kandydata na urząd prezydenta RP wezwała TVP do natychmiastowego zaprzestania emisji spotów. Jak powiedział Zbigniew Badziak, dyrektor Biura Reklamy TVP, TVP podporządkuje się tej decyzji KRRiTV. - Do czasu wyjaśnienia sprawy wstrzymujemy emisję spotów, w których występuje Lech Kaczyński - powiedział Badziak. Z naszych informacji wynika, że kampania miała zostać wstrzymana przez PiS do niedzieli (27 marca), a następnie oprócz TVP kampania miała objąć także TVN. Tomasz Dudziński, członek zespołu odpowiedzialnego za strategię promocji PiS-u, powiedział, że jego partia zamierza odwołać się od niesłusznej jego zdaniem decyzji KRRiTV. - Ordynacja wyborcza, a w tym zasady promowania partii i programów, obowiązują naszym zdaniem w okresie, kiedy zarządzone zostają wybory. Poza tym czasem obowiązuje nas Ustawa o partiach politycznych, która nie narzuca żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o promocję partii - powiedział Dudziński. Na temat "falstartu" kampanii Lecha Kaczyńskiego zaczęło być głośno w środę (23 marca), kiedy Państwowa Komisja Wyborcza wydała komunikat, według którego "partie polityczne nie mogą finansować telewizyjnych i radiowych audycji wyborczych przed zarządzeniem wyborów i utworzeniem komitetów wyborczych", i wszczęła postępowanie w tej sprawie. Według informacji "Gazety Wyborczej" PiS na potrzeby kampanii parlamentarnej w tym roku ma zamiar wydać około 30 mln zł. Planowaniem i zakupem mediów dla PiS na potrzeby tej kampanii zajmuje się dom mediowy SPC House of Media. (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,