M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Gremi Media wzmacnia ofertę dla reklamodawców

Joanna Niewiadomska | 2 stycznia 2018, 06:00

Nowe narzędzie big data ma pomóc w precyzyjniejszym dotarciu do konsumenta.

Gremi Media, wydawca m.in. dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”, wprowadza jednolitą platformę analizy danych o użytkownikach opartą na rozwiązaniu Customer Data Platform. Ma pomóc reklamodawcom w  precyzyjnym dotarciu z komunikacją do ściśle wyselekcjonowanych grup odbiorców.

Platforma pozwala wydawcy na obserwację zachowania użytkowników korzystających ze wszystkich należących do niego cyfrowych publikacji. Użytkownicy mogą zostać przez wydawcę wyselekcjonowani nie tylko na podstawie podstawowych cech, takich jak płeć czy grupa wiekowa, ale też na podstawie rodzaju czytanych artykułów czy oglądanych wideo, czasu, który użytkownik poświęca na konsumpcję treści, podejmowanych akcji (np. komentowania, dzielenia się w mediach społecznościowych itp.). Wydawca analizuje te i wiele innych informacji, identyfikując użytkowników na podstawie logowań i na podstawie plików cookies od momentu ich pojawienia się na którejkolwiek z platform należących do Gremi Media, także na poziomie newslettera wydawcy.

- Analiza danych jest nieodłącznym elementem strategii dzisiejszych wydawców. Mając kompleksową wiedzę na temat zachowań i preferencji użytkowników, wydawca jest w stanie dostarczyć swoim odbiorcom właściwy kontent, ale także w znacznej mierze poprawić efektywność działań reklamowych - mówi Marcin Kowalczyk, dyrektor generalny ds. komercyjnych odpowiedzialny za wszystkie działy handlowe Gremi Media.

Wszystkie dane dostępne są w czasie rzeczywistym, co pozwala na bieżącą reakcję i optymalizację działań zarówno w części reklamowej, jak i redakcyjnej, np. identyfikowanie treści o największym potencjale wirusowego rozprzestrzeniania się w mediach społecznościowych. Dodatkowo platforma Deep.BI wspiera śledzenie prawdziwej widoczności reklam (ad viewability wg standardu IAB) oraz czas ekspozycji każdej z reklam dla użytkowników.

Wdrożenie jednolitej platformy danych o użytkownikach opiera się na rozwiązaniu Customer Data Platform firmy Deep.BI.

Z usług Deep.BI obok Gremi Media korzystają m.in. słowacki wydawca Petit Press, "De Groene Amsterdammer" (holenderski tygodnik opinii), Human Rights Watch z Nowego Jorku i Grupa SARE.

 

Czytaj więcej na temat: , ,