Kraj

Starcom wygrał budżet Totalizatora Sportowego

Dom mediowy Zenith po 10 latach traci klienta, ale wart co najmniej 150 mln zł rocznie budżet pozostaje w grupie Publicis Media. Umowa do końca 2019 r.

Totalizator Sportowy, państwowy monopolista w dziedzinie gier liczbowych i automatów do gier, rozstrzygnął przetarg na obsługę swojego budżetu reklamowego w zakresie planowania i zakupu mediów i do współpracy wybrał dom mediowy Starcom (Publicis Media).

Oznacza to, że dom mediowy Zenith (również Publicis Media) traci klienta, którego obsługiwał od 2007 r.

Według naszych informacji w finale tego przetargu Starcom rywalizował z domem mediowym Initiative (IPG Mediabrands). Umowę podpisano do końca 2019 r.

W całym ub.r. Totalizator Sportowy wydał na reklamy w mediach 171,8 mln zł, w ciągu 10 miesięcy br. zaś – 130 mln zł (dane cennikowe; źródło: Kantar Media).

We wrześniu br. Totalizator wprowadził w Polsce międzynarodową loterię Eurojackpot. Jeden zakład kosztuje 12,5 zł, ale główna wygrana w tej grze wynosi 90 mln euro, czyli ok. 375 mln zł. Polska jest 18. krajem, w którym Eurojackpot jest dostępny. Losowania przeprowadza co piątek fińska loteria Veikkaus Oy w Helsinkach.