Kraj

Producent ubrań Reserved, House i Cropp miał w 2017 r. ponad 1 mld zł wzrostu sprzedaży

17-proc. dynamika była taka sama jak w roku 2016.

Firma odzieżowa LPP SA, właściciel takich marek jak: Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay, w 2017 r. uzyskała 7,033 mld zł przychodów ze sprzedaży i były one wyższe o 17 proc., czyli o ponad 1 mld zł, od uzyskanych w 2016 r. W 2016 r. LPP miała 6,021 mld zł, również o 17 proc. więcej niż w 2015 r.

Produkty swoich marek LPP sprzedaje w ok. 1,9 tys. sklepów w 20 krajach – oprócz Polski (ok. 55 proc. wartości sprzedaży; ponad 980 sklepów) są to: Niemcy, Czechy, Słowacja, kraje bałtyckie, Rosja, Ukraina, Białoruś, Rumunia, Bułgaria, Węgry, Serbia, Chorwacja, Egipt, Katar, Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz Wielka Brytania (Londyn).

Powierzchnia handlowa tych sklepów w ciągu minionego roku wzrosła o ok. 9 proc. i na koniec ub.r. wyniosła 1001 tys. mkw. Według prognoz na rozbudowę sieci sklepów LPP wydała w ub.r. 370 mln zł, w 2018 r. zaś zamierza  wydać 320 mln zł.  

Sprzedaż przez internet wygenerowała spółce 365 mln zł, ponaddwukrotnie więcej (wzrost o 111 proc.) niż w 2016 r. W 2018 r. LPP przewiduje ponownie co najmniej 100-proc. wzrost sprzedaży online, a celem spółki jest, by w 2020 r. stanowiła ona już 7-8 proc. wszystkich przychodów ze sprzedaży. W tym roku sprzedaż przez internet ma ruszyć w kolejnych pięciu krajach (na koniec br. ma ich być 16).