Zagranica

BMW/Rover zmienił dom mediowy

Niemiecki producent samochodów BMW zadecydował o powierzeniu budżetów przeznaczonych na planowanie mediów dla marek BMW (tylko telewizja) i Rover znajdującemu...

Niemiecki producent samochodów BMW zadecydował o powierzeniu budżetów przeznaczonych na planowanie mediów dla marek BMW (tylko telewizja) i Rover znajdującemu się w Monachium domowi mediowego Serviceplan MediaPlus. Poprzednio budżety te obsługiwał MediaCom (związany z Greyem), ich wysokość szacowana jest na 75 milionów USD. Wygrywając ten przetarg, Serviceplan MediaPlus pokonał m.in.: MQI/Media-haus z Dźsseldorfu, Initiative Media z Hamburga oraz MediaPlus dotąd obsługującą w tym zakresie markę BMW. W ub.r. wydatki na reklamę telewizyjną marki BMW w niemieckich stacjach wyniosły 31 mln USD, natomiast w gazetach 50 mln USD. Wydatki reklamowe na markę Rover wyniosły w Niemczech 44 mln USD. MediaCom musiał zrezygnować z budżetu medialnego BMW, ponieważ w ub.r. wygrał budżet Grupy Volkswagen. Jest on szacowany na 280 mln USD i obejmuje obsługę wszystkich marek należących do tej grupy, tj. Volkswagena, Audi, Seata i Skody.