M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Niemcy: Facebook, YouTube i Twitter prawnie odpowiedzialne za treści dostępne online

( red. ) | 12 stycznia 2018, 06:00

Na mocy prawa obowiązującego w Niemczech od 1 stycznia br. firmy technologiczne muszą same dbać o usuwanie obraźliwych i rasistowskich treści.

Brak reakcji ze strony Facebooka, Twittera czy Alphabet (właściciela YouTube) w przypadku pojawienia się w mediach społecznościowych nieodpowiednich treści, np. o charakterze oszczerczym, nawołujących do przemocy czy rasistowskich, może skutkować grzywną w wysokości do 50 mln euro. W Stanach Zjednoczonych firmy nie są prawnie odpowiedzialne za treści publikowane przez użytkowników.

Surowe przepisy skłoniły Facebooka do zatrudnienia w Niemczech (poprzez firmy zewnętrzne) ok. 1,2 tys. moderatorów zajmujących się wyłapywaniem niewłaściwych treści. Jest to aż 16 proc. moderatorów pracujących dla Facebooka na świecie (7,5 tys.), choć Niemcy stanowią tylko 1,5 proc. z ponad 2 mld użytkowników tego serwisu społecznościowego. 

Nowe prawo budzi kontrowersje nie tylko w Dolinie Krzemowej, ale także wśród niemieckich organizacji  i ekspertów zajmujących się wolnością słowa, którzy argumentują, że w demokracji to państwo powinno odpowiadać za egzekwowanie prawa.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,