Zagranica

Fiat Chrysler nie będzie podzielony

Sergio Marchionne, prezes Fiata Chryslera, zaprzeczył spekulacjom o możliwej sprzedaży Jeepa lub innych marek.

Marchionne zapowiedział, że nowa strategia włosko-amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego zostanie przedstawiona 1 czerwca br., przed jego ustąpieniem ze stanowiska spodziewanym na początku 2019 r.

Fiat Chrysler poczynił imponujące postępy od 2009 r., gdy Chryslera od bankructwa uratowało przejęcie przez włoską firmę. Koncern poczynił jednak mniejsze inwestycje w technologie nowej generacji niż jego zasobniejsi rywale. Problemem jest też spadek sprzedaży na amerykańskim rynku, od którego Fiat Chrysler jest w znacznym stopniu uzależniony: prawie wszystkie zyski generują marki Jeep i Dodge Ram. 

Do nabycia Jeepa przymierzał się w sierpniu ub.r. chiński producent SUV-ów Great Wall Motor Co., co wpłynęło na wzrost kursu akcji Fiata Chryslera. Do złożenia oferty jednak nie doszło. 

Fiat Chrysler podjął ostatnio decyzję o zainwestowaniu 1 mld dol. w przeniesienie produkcji ciężarówek z Meksyku do stanu Michigan, co powinno zmniejszyć presję na firmę ze strony administracji Donalda Trumpa dążącej do wzmocnienia amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego. 

(WSJ)