Kraj

Shell gruntownie odmienia swoją markę Helix

Shell Polska gruntownie odmienia i odświeża komunikację swojej marki olejów silnikowych Shell Helix. W odróżnieniu od dotychczasowych reklam olejów Shell...

Shell Polska gruntownie odmienia i odświeża komunikację swojej marki olejów silnikowych Shell Helix. W odróżnieniu od dotychczasowych reklam olejów Shell zdecydował się na niemal całkowicie emocjonalny przekaz. W niedzielę 8 kwietnia br. ruszy intensywna kampania reklamowa, która ma wspierać ten relaunch. Komunikacja opiera się na nowatorskim dla tej kategorii podejściu i zestawieniu oleju z wodą (tak jak woda zapewnia ludziom czystość, tak nowy Shell Helix ma czyścić silnik auta – podkreśla to zresztą formuła “Engine Clean-Up” na opakowaniach nowych olejów). Pierwszy etap kampanii Shell Helix zaplanowano na dwa miesiące, będzie ona miała miejsce w telewizji (30-s spoty w TVP1, TVP2, Polsacie, TV4, TVN, TVN24 i TVN Turbo), w radiu (Radio Zet, RMF FM, PR1, PR3, w sieci Agory i Eska – w 39 lokalnych stacjach, na antenie których prowadzony będzie konkurs “Trzy tygodnie z życia silnika”, w którym do wygrania będą zestawy olejów tego producenta) oraz reklamy w prasie motoryzacyjnej i tytułach branżowych (skierowanych do właścicieli stacji benzynowych i serwisów motoryzacyjnych). Kreację przygotowała agencja reklamowa JWT (obsługująca Shella sieciowo), a planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MediaCom Warszawa (również obsługujący tego klienta sieciowo, jakkolwiek Shell prowadzi obecnie globalny przetarg na obsługę mediową, który ma się rozstrzygnąć w II kwartale br.). Jak mówi Marcin Burdach, marketing manager Shell Polska, odpowiedzialny za kanały sprzedaży mass retail/high street w Shell Polska Sp. z o.o., firma zdecydowała się na zupełnie nową komunikację, w której dominują elementy emocjonalne, ponieważ są one łatwiej akceptowalne przez odbiorców niż argumenty racjonalne (mówiące np. o charakterystyce technicznej, lepszym składzie, lepszym smarowaniu silnika itp.). – Chcemy pokazać, że ta kategoria produktów nie jest nudna i że może ona być bardziej przyjazna – mówi Burdach. Poprzednią kampanię telewizyjną olejów Helix Shell miał w 2001 r. W 2002 i 2003 r. wspierał tę markę reklamami na outdoorze i w prasie. Rocznie w Polsce sprzedaje się ok. 50 mln l olejów silnikowych (Shell szacuje, że po polskich drogach jeździ 8,8 mln samochodów osobowych i dostawczych) – w ub.r. rynek olejów wzrósł o blisko 3 proc. (po spadku w 2002 r. o blisko 2 proc.). Najsilniejszą pozycję mają na nim: Grupa Lotos (w 2003 r. miała 26 proc. udziałów ilościowych według danych SMG/KRC i GIPA), marka Mobil miała 21 proc., 12 proc. miał Castrol, po 8 proc. miały: Shell i PKN Orlen, 7 proc. – Elf, a pozostali producenci – 18 proc. (MB)