M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mars rusza z globalnym przetargiem mediowym

Maciej Florek | 22 stycznia 2018, 06:00

Firma chce skonsolidować budżet mediowy w jednej agencji. Stawką jest 1 mld funtów.

Mars, gigant w kategorii FMCG, rozpoczął globalny przetarg na planowanie i zakup mediów. Po latach współpracy z kilkoma agencjami na świecie firma chce teraz skonsolidować budżet mediowy w jednym domu mediowym. Globalny budżet mediowy tego marketera wart jest ok. 1 mld funtów.

Globalną agencją Marsa jest MediaCom (WPP/GroupM). MediaCom Warszawa odpowiada za planowanie i zakup mediów dla Marsa w Polsce. Ale budżet jest jeszcze podzielony pomiędzy sieci Starcom, Zenith (obie z Publicis Media) oraz OMD (Omnicom).

Mars rozpisuje globalny przetarg mediowy 13 miesięcy po postępowaniu, które dotyczyło siedmiu rynków, w tym Wielkiej Brytanii, Niemiec czy Indii. Przedmiotem tamtego przetargu było 400 mln funtów. Przedstawiciele branży podpowiadają, że konkurs sprzed ponad roku miał charakter typowo kosztowy. Obecne postępowanie ma głównie dotyczyć strategii mediowej i umiejętności zespołów.

Przetarg poprowadzi ID Comms, firma audytorska zlokalizowana w Wielkiej Brytanii.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,