M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Edelman: tylko 1 na 4 Brytyjczyków ufa mediom społecznościowym

( red. ) | 23 stycznia 2018, 06:00

Rekordowy poziom zaufania w badaniu Edelman Trust Barometer zanotowały media tradycyjne.

Dwie trzecie mieszkańców Wielkiej Brytanii uważa, że platformy takie jak Facebook i Twitter nie robią wystarczająco dużo, by przeciwdziałać zjawiskom takim jak prześladowania i szerzenie poglądów ekstremistycznych. Ponad połowa Brytyjczyków niepokoi się popularnością fake news, a 64 proc. przyznaje, że ma kłopoty z odróżnieniem fałszywych informacji od rzetelnego dziennikarstwa. 

Badanie Edelman UK, które objęło 3 tys. Brytyjczyków (jedna trzecia w wieku 16-18 lat), wykazało też, że 64 proc. respondentów ocenia regulacje, którym podlegają platformy społecznościowe, jako niewystarczające, a 62 proc. uważa, że firmy z branży social mediów sprzedają dane osobowe bez wiedzy zainteresowanych

Tradycyjnym mediom (prasie, telewizji i radiu) ufa rekordowo wysoki odsetek Brytyjczyków: 61 proc., o 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Jedna trzecia respondentów oceniła jednak, że konsumuje mniej wiadomości, oceniając je jako "przygnębiające", "zbyt stronnicze" lub "służące ukrytym interesom". Odsetek osób, które uważają, że są dobrze poinformowane (czytają przynajmniej kilka razy w tygodniu wiadomości polityczne i ekonomiczne), spadł z 12 proc. do 6 proc.

(BBC News)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,